zoomit

سایبرتراک تسلا در مزایده‌، ۴۰۰ هزار دلار پیش‌خرید شد

سایبرتراک تسلا در مزایده‌، ۴۰۰ هزار دلار پیش‌خرید شد

سایبرتراک تسلا که ممکن است جنجالی‌ترین خودرو برقی جهان باشد، قبل از اینکه چرخ‌هایش به جاده‌ها باز شود، در مزایده‌‌‌ای که محل برگزاری آن موزه‌ی اتوموبیل پترسن شهر لس‌آنجلس بود، با قیمت بسیار بالایی فروخته شد.

قیمت خودرو چندضلعی تسلا در مزایده‌ به عدد باورنکردنی ۴۰۰ هزار دلار رسید. اگرچه این عدد بسیار زیاد است؛ به پای اولین مدل خودرو برقی GMC هامر ۲۰۲۴ که به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار فروش رفت نمی‌رسد.

موزه‌ی اتومبیل پترسن با تسلا ارتباط نزدیکی دارد و اغلب خودرو‌های این شرکت را به نمایش می‌گذارد. این ارتباط به میزبانی «جامع‌ترین گردآوری محصولات تسلا» تا به امروز در این موزه منجر شده است. اما سؤال همچنان وجود دارد که معنای مزایده‌ی سایبرتراک برای دو میلیون نفری که هنوز منتظر تحویل خودروی برقی خود هستند، چیست؟

از زمان معرفی سایبرتراک در نوامبر ۲۰۱۹ تأخیرهای متعددی پیش آمده و طرفداران تسلا را ناامید کرده است. در حالی که شماره‌ی شناسایی خودرو (VIN) مزایده‌شده هنوز منتشر نشده؛ این مسئله نگرانی‌هایی را در میان افرادی که منتظر اولین خودروی برقی خود هستند ایجاد می‌کند.

مزایده در حالی برگزار شد که تولید انبوه سایبرتراک‌ به‌تازگی در ابرکارخانه‌ی تسلا در تگزاس کلید خورده است. برای بسیاری که در صف خرید این خودرو هستند، برگزاری مزایده و فروش اولین محصول به فردی ثروتمند بدون در نظر گرفتن انتظار بقیه، کاری توهین‌آمیز محسوب می‌شود.

بلیت‌های مزایده‌ی پترسن هم بسیار گران‌قیمت بودند؛ هر صندلی با قیمت ۱٬۷۵۰ دلار ارائه شد، در حالی که جایگاه‌های ویژه، ۳۰ هزار دلار فروخته شدند. این انحصاری بودن باعث تأمل افرادی می‌شود که نوبت خرید دارند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا