zoomit

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [بهمن ماه ۱۴۰۰]

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [بهمن ماه ۱۴۰۰]

با‌‌توجه‌‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ طی چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که بخش بزرگی از زندگی ما را دراختیار دارد، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

در مقاله‌ی حاضر، می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. از بهترین گوشی‌های ۲ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های ۴۰ میلیون تومانی (گوشی‌های پرچم‌دار) تا بتوانید بر‌‌‌اساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید.

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌‌‌‌توجه‌‌‌به تغییر زیاد قیمت در بازار گوشی‌ موبایل، مقاله‌ی پیش‌رو ابتدای هر ماه و طبق قیمت روز به‌روز می‌شود.


بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

نوکیا سی ۲۰ | Nokia C20

نوکیا C20

لگ‌های گاه‌وبی‌گاه جزو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های اقتصادی تا میانی بازار به‌حساب می‌آید که مهم‌ترین علت آن به سنگین‌بودن رابط کاربری به‌نسبت توان پردازشی تراشه بازمی‌گردد؛ در رابط کاربری گوشی‌های نوکیا که درصد بسیار زیادی، همان اندروید دست‌نخورده‌ی گوگل است، این قبیل مشکلات به حداقل می‌رسد؛ از سوی دیگر نوکیا به‌دلیل محدود بودن تعداد محصولاتش، پشتیبانی نرم‌افزاری کم‌وبیش مناسبی نیز دارد.

«نوکیا C20» که محصول سال ۲۰۲۱ نوکیا است، از نسخه‌ی سبک اندروید ۱۱ به همراه تراشه‌ی ۲۸ نانومتری UNISOC SC9863A با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، استفاده می‌کند؛ همچنین دو دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و نمایشگر ۶/۵۲ اینچ HD از دیگر ویژگی‌های این گوشی ارزان‌قیمت هستند. نوکیا C20 را می‌توان با رم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ۳۲ گیگابایت در حدود قیمتی ۲ میلیون تومان تهیه کرد.

لیست قیمت روز نوکیا C20
خرید اینترنتی نوکیا C20

بهترین گوشی تا ۲٫۵ میلیون تومان

ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ | Realme C11 2021

ریلمی C11 نسخه ۲۰۲۱

گوشی «ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱» اساساً با مدل معرفی شده در بازه‌ی قیمتی ۲ میلیون تومان؛ یعنی نوکیا C20 تفاوت فاحشی ندارد؛ البته بدون توجه به طراحی این دو گوشی، اگر دوربین نسبتاً بهتر با فوکوس خودکار و باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ را در نظر بگیریم، خرید این گوشی با مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان بیشتر، منطقی به نظر می‌رسد؛ همچنین دیگر امکانات این دو گوشی، از جمله‌ی پردازنده، نمایشگر و ظرفیت، بسیار مشابه هم هستند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این گوشی اقتصادی، «بررسی ریلمی C11 نسخه‌ی ۲۰۲۱‌» را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز ریلمی C11 نسخه ۲۰۲۱
خرید اینترنتی ریلمی C11 نسخه ۲۰۲۱

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان

نوکیا جی ۱۰ رنگ بنفش / Nokia G10

نوکیا G10

تا بازه‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان بازهم گوشی پیشنهادی ما، مدلی از شرکت فنلاندی نوکیا است. نوکیا G10 که چند ماهی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، امکانات معقول و خوبی در این رده دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی امکانات نوکیا جی ۱۰ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل، تراشه‌ی هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک، چهار دوربین واید، ماکرو، سلفی و عمق‌سنج، اندروید ۱۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و درگاه شارژ تایپ C با پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

گوشی اقتصادی نوکیا G10 در ظرفیت‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شده است که می‌توان نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن با ۴ گیگابایت رم را با قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد؛ البته اگر نیاز به حافظه و رم بیشتر ندارید، با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی بروید.

لیست قیمت روز نوکیا G10
خرید اینترنتی نوکیا G10

بهترین گوشی تا ۳٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های بازار - وان پلاس نورد N100

وان پلاس نورد N100

وان‌پلاس شهرت خود را با ساخت گوشی‌هایی به‌دست آورد که از آن‌ها با نام قاتل پرچم‌دار یاد می‌شد و بعد با تولید برخی گوشی‌های دیگر وارد رده‌ی پرچم‌داران، میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی شد. «وان پلاس نورد N100» یکی از گوشی‌های اقتصادی این شرکت چینی است که مجموعه‌ی خوبی از امکانات را با قیمتی مناسب دراختیار خریداران قرار می‌دهد.

ازجمله‌ی امکانات نورد N100 می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح HD، تراشه‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۴۶۰ با بیشینه فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.1 به همراه ۴ گیگابایت رم LPDDR4X، اسپیکرهای استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژر ۱۸ واتی اشاره کرد؛ این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD نیز پشتیبانی می‌کند.

لیست قیمت روز وان پلاس نورد N100
خرید اینترنتی وان پلاس نورد N100

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان

گلکسی ام ۱۲ سامسونگ | Samsung Galaxy M12

گلکسی M12 سامسونگ

در بازه‌ی ۴ میلیون تومان، کم‌تر گوشی هوشمندی را می‌توان یافت که از نمایشگر سریع با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. گلکسی M12 سامسونگ، علاوه‌بر نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۹۰ هرتز و HD، امکانات دیگری مانند تراشه ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰، دوربین چهارگانه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و اندروید ۱۱ را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

لیست قیمت روز گلکسی M12 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی M12 سامسونگ

انتخاب جایگزین: نوکیا جی ۲۰

نوکیا جی ۲۰ |‌ Nokia G20

اگر در بازه‌ی حدود ۴ میلیون تومان، داشتن نمایشگر فول HD برای شما اهمیتی ندارد و به‌دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه‌بر بروز بودن، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم بالایی نیز داشته باشد، می‌توانید سراغ یکی از جدیدترین تولیدات شرکت فنلاندی نوکیا بروید. «نوکیا G20» که چند ماهی از عرضه‌ی آن می‌گذرد، با اندروید ۱۱ و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار گوشی‌های اقتصادی شد تا رقابت را جدی‌تر از پیش کند.

علاوه‌بر اندروید ۱۱ خالص نوکیا G20 که باعث تجربه‌ی کاربری روان گوشی می‌شود، رم ۴ گیگابایتی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز از نکات مثبت جی ۲۰ هستند؛ همچنین این گوشی در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود که می‌توان با قیمت حدود ۴ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت آن رفت؛ البته جی ۲۰ نوکیا در مقایسه با ردمی ۹ شیائومی قدرت پردازشی گرافیکی بسیار کمتری دارد و وضوح نمایشگر آن نیز HD است.

لیست قیمت روز نوکیا جی ۲۰
خرید اینترنتی نوکیا جی ۲۰

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

ردمی ۱۰ پرایم شیائومی |‌ Xiaomi Redmi 10 Prime

ردمی ۱۰ پرایم شیائومی

ردمی ۱۰ پرایم از جدیدترین میانرده‌های شیائومی است و مجموعه‌ای خوب و معقول از امکانات را ارائّ می‌دهد. این گوشی با طراحی نسبتاً مقاوم دربرابر نفوذ آب و گردوغبار، نمایشگر ۶٫۵ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، پردازنده‌ی مدیاتک هلیو G88، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو و باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ارزش خرید خوبی در رده‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان دارد؛ همچنین بهره‌مندی از اندروید ۱۱، شارژ سریع ۱۸ وات و شارژ معکوس سیمی ۹ وات از دیگر ویژگی‌های ردمی ۱۰ پرایم شیائومی به‌حساب می‌آید.

لیست قیمت روز ردمی ۱۰ پرایم شیائومی

انتخاب جایگزین: گلکسی A22 سامسونگ

گلکسی ای ۲۲ سامسونگ | Samsung Galaxy A22 4G

با اینکه گلکسی A22 سامسونگ، بسیار نزدیک به ردمی ۱۰ پرایم شیائومی است؛ اما با نمایشگر روشن‌تر OLED، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، دوربین اصلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و رابط کاربری سرراست، تجربه‌ی بهتری را از نظر دوربین، نمایشگر و نرم‌افزار ارائه می‌دهد. از طرف دیگر باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، اسپیکرهای استریو و نمایشگر FHD تنها در ردمی ۱۰ پرایم شیائومی وجود دارند؛ می‌توانید برای شناخت مفصل‌تر این گوشی اقتصادی سامسونگ، سری به مطلب بررسی گلکسی A22 سامسونگ در newslan بزنید.

لیست قیمت روز گلکسی A22 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی A22 سامسونگ

بهترین گوشی تا ۵٫۵ میلیون تومان

Galaxy M32 | گلکسی ام 32 سامسونگ

گلکسی M32 سامسونگ

باورکردنی به نظر نمی‌رسد؛ اما در رده‌ی قیمتی حدود ۵٫۵ میلیون تومان، می‌توانید یک گوشی از سامسونگ با نمایشگر ۶٫۴ اینچ ۹۰ هرتز OLED، وضوح +FHD و دوربین اصلی ۶۴ مگایپکسلی تهیه کنید. گلکسی M32 سامسونگ، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از کارت حافظه‌ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را هم ارائه می‌دهد.

باید در نظر داشته باشید که با قیمتی حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توان نسخه‌ی پایه‌ی گوشی اقتصادی گلکسی M32 با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم را تهیه کرد و برای خرید نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت نیاز به پرداخت مبلغی نزدیک به ۷ میلیون تومان دارید.

لیست قیمت روز گلکسی M32 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی M32 سامسونگ

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان - پوکو X3 پرو

پوکو X3 پرو

پوکو که حالا دیگر مستقل از شیائومی فعالیت می‌کند، اوایل سال ۲۰۲۱ مدل جدیدی از گوشی محبوب X3 را با نام «پوکو X3 پرو» رونمایی کرد. همان‌طور‌که نام این گوشی نشان می‌دهد، نسخه‌‌ پیشرفته‌ای از پوکو X3 محسوب می‌شود. بارزترین ویژگی پوکو ایکس ۳ پرو تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ است که آن را بیش از دو برابر قدرتمندتر از پوکو ایکس ۳ می‌کند.

از نظر قدرت پردازشی، در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان رقیبی برای پوکو ایکس ۳ پرو وجود ندارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کنیم. برای آشنایی بیشتر با پوکو ایکس ۳ پرو، بررسی پوکو X3 را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز پوکو X3 پرو
خرید اینترنتی پوکو X3 پرو

انتخاب جایگزین: ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی

ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی | Redmi Note 10s

در بازه‌ی قیمتی ۶ میلیون تومان هیچ گوشی دیگری از نظر قدرت پردازشی به پای پوکو X3 پرو نمی‌رسد؛ اما گوشی هوشمند دیگری از شیائومی با نام ردمی نوت ۱۰ اس، درست دست روی نقطه ضعف‌های ایکس ۳ پرو گذاشته است. اگر اهل بازی کردن نیستید، قدرت پردازشی برای شما اهمیت زیادی ندارد و به جای آن، به‌دنبال دوربین و نمایشگر بهتر هستید، می‌توانید با حدود قیمت ۶ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت ردمی نوت ۱۰ اس بروید.

ردمی نوت ۱۰ اس با داشتن نمایشگر خوب AMOLED و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین وزن کم‌تر نسبت به ایکس ۳ پرو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ همچنین دیگر ویژگی‌های این گوشی بسیار شبیه به X3 پرو است؛ البته بزرگ‌ترین ایراد دستگاه میان‌رده شیائومی را می‌توان نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر آن عنوان کرد.

لیست قیمت روز ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی
خرید اینترنتی ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

پوکو ایکس ۳ جی تی / Poco X3 GT

پوکو X3 GT

هرچند که می‌توان با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت پوکو ایکس ۳ پرو را تهیه کرد؛ اما اگر نگاهی بیش از حد گیمینگ به گوشی نداشته باشید و امکانات دیگری از جمله‌ی دوربین، اسپیکر و سرعت شارژ بهتر نیز برایتان مهم باشد، جدیدترین عضو خانواده X3؛ یعنی پوکو ایکس ۳ جی تی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

برای آن دسته از کاربران که اطلاعی ندارند، باید بگوییم که نمایشگر، باتری و قدرت پردازشی نسخه‌ی پرو با مدل جی تی در یک سطح قرار می‌گیرند؛ اما دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، توان شارژ ۶۷ وات و اسپیکرهای استریو کوک شده توسط JBL امکانات ویژه‌ی پوکو ایکس ۳ GT هستند.

در بازه‌ی قیمتی ۷ میلیون تومان دو گوشی دیگر از شیائومی به نام‌های «ردمی نوت ۱۰ پرو» و «می ۱۱ لایت» نیز وجود دارند که می ۱۱ لایت تجربه‌ی بهتری از یک گوشی هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ اما برای خرید این گوشی باید حدود پانصد هزار تومان، بودجه‌ی خود را افزایش دهید.

لیست قیمت روز پوکو X3 GT شیائومی
خرید اینترنتی پوکو X3 GT شیائومی

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان - پوکو اف 3

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می ۱۰ یا سری وان پلاس ۸ دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون ۸۷۰ به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه،…) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال ۵G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید؛ اما چنانچه دوربین برایتان اهمیت زیادی دارد، باید سراغ محصول دیگری بروید. بررسی پوکو F3 را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز پوکو F3
خرید اینترنتی پوکو F3

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

شیائومی 11 لایت فایوجی ان ای | Xiaomi 11 lite 5G NE

اگر از طرفداران گوشی‌های سبک و باریک هستید؛ احتمالاً با گزینه‌های محدودی برای خرید روبه‌رو هستید که یکی از بهترینِ آن‌ها در رده‌ی قیمتی حدود ۸ میلیون تومان، شیائومی ۱۱ لایت ان ای فایوجی است. این گوشی که تنها ۶٫۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۸ گرم سنگینی دارد، به‌عنوان باریک‌ترین گوشی ۵G بازار نیز شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های خوب ۱۱ لایت ۵G NE می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ Full HD پلاس OLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، HDR10+ و دالبی ویژن، تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸G، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر ۳۳ وات اشاره کرد؛ همچنین برادر دوقلوی این گوشی که می ۱۱ لایت ۵G نام دارد، با ویژگی‌ها و قیمتی مشابه و پردازنده‌ی متفاوت اسنپدراگون ۷۸۰G نیز، مانند نسخه‌ی NE، ارزش خرید خوبی دارد. شیائومی ۱۱ لایت ان ای را می‌توان با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در حدود قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد.

لیست قیمت روز شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE
خرید اینترنتی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی های بازار - گلکسی M52 سامسونگ 5G

گلکسی M52 سامسونگ ۵G

اگر به‌دنبال یک گوشی خوش‌دست و سبک اندرویدی می‌گردید که نمایشگر و دوربین خوبی هم داشته باشد، سامسونگ یک انتخاب مناسب دراختیارتان قرار داده است. گلکسی M52 سامسونگ مدل ۵G با وزن ۱۷۳ گرم و ضخامت ۷٫۴ میلی‌متر یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های بازار به‌حساب می‌آید؛ اما برخلاف می ۱۱ لایت شیائومی که تقریباً‌ ضخامت و وزن مشابهی دارد، از باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز بهره می‌برد.

از امکانات دیگری که بر ارزش خرید ام ۵۲ سامسونگ می‌افزاید، می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح FHD+، تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G، حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 اشاره کرد. نبود OIS در دوربین اصلی، گواهی ضدآب IP67 و ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، گلکسی ام ۵۲ را یک پله پایین‌تر از گلکسی A52s قرار می‌دهد؛ در نظر بگیرید که بازار دست‌دوم گوشی‌های سری M سامسونگ فعلاً به‌خوبی سری S، نوت و حتی سری A نیست.

لیست قیمت روز گلکسی M52 سامسونگ ۵G
خرید اینترنتی گلکسی M52 سامسونگ ۵G

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان - سامسونگ گلکسی A52

گلکسی A52s سامسونگ نسخه ۵G

گلکسی A52s نسخه‌ی جدیدی از خانواده‌ی محبوب A52 به‌حساب می‌آید که در همین ابتدای ورودش به بازار خواهان زیادی پیدا کرده است. A52s می‌تواند با داشتن امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ ۵جی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 سامسونگ و بدنه‌ای ضدآب با گواهی IP67 بهترین انتخاب ممکن در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای انواع کاربران باشد.

گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ در مجموع تجربه‌ی عکاسی و کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با داشتن پردازنده‌ای کارآمد، می‌تواند برای اجرای اکثر بازی‌های نیمه‌سنگین و حتی سنگین مناسب باشد؛ همچنین به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا تمایل‌تان به رقبای گلکسی A52s کمتر از پیش شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی گلکسی A52s را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز گلکسی A52s نسخه ۵G
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی A52s نسخه ۵G

بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi 11T

شیائومی ۱۱T

از ویژگی‌های برجسته‌ی شیائومی ۱۱T می‌توان به بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، پردازنده‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۱۲۰۰،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد؛ شیائومی برای این گوشی و نسخه‌ی پرو آن، قول به‌روزرسانی اندروید تا ۳ سال را داده است. می‌توان شیائومی ۱۱T را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ و ۸ گیگابایت به قیمت ۱۵ میلیون تومان خرید؛ البته اگر بودجه‌ی کمتری برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید می‌توانید در حدود قیمتی ۱۱ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت شیائومی ۱۱ تی بروید.

لیست قیمت روز شیائومی ۱۱T
خرید اینترنتی شیائومی ۱۱T

بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

بهترین گوشی تا 13 میلیون تومان - سامسونگ گلکسی اس 20 اف ای 5 جی

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G

با اینکه مدت زیادی از معرفی گلکسی S20 FE در دو نسخه ۴G و ۵G می‌گذرد؛ اما هر دو نسخه به‌لطف تجربه بی‌نقص و قیمت مناسب و ارزش خرید زیاد، توانستند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین‌ها هستند. گلکسی S20 FE اکثر مشخصات مدل گران‌تر گلکسی S20 را با قیمتی به‌مراتب کمتر یدک می‌کشد. این گوشی همان نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ وات را ارائه می‌دهد و فقط در بخش‌هایی مثل جنس بدنه با گلکسی S20 تفاوت دارد.

همان‌طور که گفتیم تفاوت دو مدل ۴G و ۵G گلکسی S20 FE فقط به تراشه آن‌ها بازمی‌گردد. عملکرد مدل ۵G به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پایدارتر و خنک‌تر و سریع‌تر از مدل ۴G است و تجربه به‌مراتب بهتری در‌مقایسه‌با مدل ۴G ارائه می‌دهد. در‌حال‌حاضر، مدل ۵G گلکسی S20 FE هم با قیمتی نزدیک به ۱۳ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم بررسی گلکسی S20 FE را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی می 11i

شیائومی می ۱۱i

به‌تازگی مدل ساده‌تری از پرچم‌دار حال حاضر شیائومی با نام «شیائومی می ۱۱ آی» در بازار ایران فروخته می‌شود که اکثر امکانات مدل پرچم‌دار را با قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دراختیارتان قرار می‌دهد؛ البته این قیمت به مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم مربوط می‌شود. بارزترین ویژگی گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که در‌حال‌حاضر، یکی از تراشه‌های قدرتمند گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. می ۱۱i نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ و اولد با پشتیبانی از +HDR10 دارد و سه دوربین ۱۰۸ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی وظایف عکاسی و فیلم‌برداری را برعهده دارند. بد نیست بدانید می ۱۱ آی هم می‌تواند مثل مدل پرچم‌دار با دقت ۸K فیلم‌برداری کند. حتماً بررسی شیائومی می ۱۱i را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز شیائومی می ۱۱i
خرید اینترنتی شیائومی می ۱۱i

در نظر داشته باشید تا ۱۵ میلیون تومان، گلکسی S20 FE همچنان بهترین دوربین را درکنار بهترین تجربه کاری ارائه می‌دهد؛ اما از نظر قدرت پردازشی و اجرای بازی‌های موبایل، شیائومی می ۱۱i با اختلاف زیادی از گلکسی S20 FE برتر است.


بهترین گوشی تا ۱۸ میلیون تومان

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE

هم‌‌زمان با عرضه‌ی جهانی گلکسی S21 FE، فروش این گوشی هوشمند در بازار ایران نیز با برچسب قیمتی زیر ۱۹ میلیون تومان در بازار ایران نیز آغاز شد. نسل پیشین گلکسی S21 FE یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های اندوریدی بازار کشور به‌حساب می‌آید و حتی اکنون نیز بعد از گذشت دو سال، در فهرست راهنمای خرید newslan، جایی برای خود دارد. کره‌ای‌ها در نسل جدید، بدون ایجاد تغییری در دوربین‌ها، تراشه را به اگزینوس ۲۱۰۰، پوشش صفحه‌نمایش را به گوریلا گلس ویکتوس و ظاهر دستگاه را به چیزی شبیه به گلکسی S21 ارتقا داده‌اند؛ اما باقی موارد، مانند مشخصات باتری و جنس بدنه بدون تغییر مانده‌اند.

لیست قیمت روز گلکسی S21 FE
خرید اینترنتی گلکسی S21 FE

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۱T پرو

شیائومی ۱۱تی پرو | Xiaomi 11T Pro

شیائومی ۱۱T پرو، ظاهراً آخرین پرچم‌دار سری ۱۱ شیائومی است که از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد؛ همچنین این گوشی امکاناتی نظیر نمایشگر ۶/۶۷ اینچ FHD+ آمولد ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو کوک شده توسط هارمن کاردن و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت درکنار شارژر فوق‌سریع ۱۲۰ وات داخل جعبه را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته این گوشی به دلیل نبود گواهی ضدآب و گردوغبار، شارژ بی‌سیم و نمایشگر QHD درمعرض انتقاد است. پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی ۱۱T پرو را در newslan بخوانید.

مقایسه قیمت شیائومی ۱۱T پرو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی ۱۱T پرو

بهترین گوشی تا ۲۳ میلیون تومان

آیفون 12 اپل | iPhone 12 - بهترین گوشی‌ها

آیفون ۱۲ اپل

اگرچه بیش‌از یک سال از عرضه‌ی آیفون ۱۲ می‌گذارد، هنوز هم یکی از توانمندترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آید. اصلی‌ترین دلیل انتخاب گوشی اپل، عملکرد بی‌نظیر پردازنده A14 و پایداری آن در کنار نمایشگر بسیار خوب OLED است؛ گذشته از عملکرد بسیار خوب، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ با لنزهای واید و اولتراواید، در عموم سناریوها عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و در زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز با بهترین‌های بازار برابری می‌کند. برای شناخت بهتر تراشه‌ی قدرتمند اپل، می‌توانید سری به بررسی آیفون ۱۲ اپل در newslan بزنید.

مقایسه قیمت آیفون ۱۲ اپل در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی آیفون ۱۲ اپل

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی S21 پلاس (فعلا)

بهترین گوشی های موبایل - سامسونگ گلکسی S21 پلاس

پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ سامسونگ در سه مدل معمولی (بدون پسوند) و پلاس و اولترا معرفی شدند؛ مدل‌هایی که بی‌شک جزو گوشی‌های اندرویدی برتر بازار محسوب می‌شوند. هر سه گوشی به قیمت متعادلی در بازار رسیده‌اند و به‌نظر می‌رسد زمان مناسبی برای خریدشان باشد. مدل گلکسی S21 پلاس با قیمتی نزدیک به ۲۴ میلیون تومان هم در بازار ایران پیدا می‌شود.

گلکسی S21 پلاس همان نمایشگر عالی و دوربین‌های همه‌فن‌حریف و امکانات بی‌پایان نرم‌افزاری گلکسی S21 معمولی را با نمایشگری بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر و بدنه‌ای شیشه‌ای ارائه می‌دهد و بی‌شک، یکی از گوشی‌های هوشمند برتر ساخته‌شده تا امروز به‌حساب می‌آید.

توجه داشته باشید که سامسونگ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ از نسل جدید پرچم‌داران خانواده‌ی گلکسی S با تراشه‌‌ی قدرتمندتر و دوربین‌های کارآمدتر پرده برخواهد داشت. این گوشی‌ها احتمالاً با فاصله‌ی کوتاهی در ایران نیز به‌فروش خواهند رسید؛ بنابراین قویا توصیه می‌کنیم تا زمان آغاز عرضه‌ی گلکسی S22‌ پلاس دست نگه دارید؛ سپس یا به سراغ گوشی جدید بروید یا گلکسی S21‌ پلاس را با قیمتی پایین‌تر تهیه کنید.

لیست قیمت روز سامسونگ گلکسی S21 پلاس
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی S21 پلاس

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ | iPhone 13

آیفون ۱۳ اپل

اگر به‌دنبال خرید جدیدترین مدل‌ گوشی‌های اپل هستید و بودجه‌ای محدود تا ۳۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید مدل پایه‌ی آیفون ۱۳ را بخرید. این گوشی که از بهترین و به‌روزترین‌ گجت‌های اپل است، تنها چند تفاوت با دوبرادر بزرگ‌تر و حرفه‌ای خود دارد که چشم‌گیرترین‌شان به ظاهر و دوربین‌های دو گوشی بازمی‌گردد. آیفون ۱۳ با تراشه‌ی A15 بایونیک،‌ نمایشگر ۶٫۱ اینچ سوپر رتینا XDR OLED، سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، استاندارد ضدآب IP68، دوربین‌های بسیار کارآمد و کیفیت ساخت بالا، جزو بهترین انتخاب‌های هرکاربری خواهد بود.

گوشی هوشمند آیفون ۱۳ یک دوربین کم‌تر از دو مدل پرو دارد و همچنین نمایشگر آن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کند. نداشتن سنسور LiDAR، یک هسته‌ی پردازشی گرافیکی کمتر و باتری و نمایشگر کوچکتر، از دیگر اختلافات آیفون ۱۳ با دو برادر پرو خودش است. می‌توانید نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت این گوشی را با قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، بررسی آیفون ۱۳ را در newslan بخوانید.

لیست قیمت روز اپل آیفون ۱۳
خرید اینترنتی اپل آیفون ۱۳

انتخاب جایگزین: گلکسی S21 اولترا سامسونگ (فعلا)

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

اگر محدودیتی در هزینه ندارید و سیستم‌عامل اندروید را می‌پسندید، گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین انتخاب‌هایتان محسوب می‌شود. همان‌طورکه در بررسی گلکسی S21 اولترا گفتیم: «گلکسی S21 اولترا اکنون بهترین و تمام‌عیارترین پرچم‌دار دنیای اندروید به‌حساب می‌آید.» در زمان نگارش راهنمای خرید، گوشی اندرویدی دیگری در این رده‌ی قیمتی وجود ندارد که بتوانیم آن را به گلکسی S21 اولترا ترجیح بدهیم. پس اگر حساب بانکی‌تان پاسخ‌گوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می‌توانید آن را به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران بخرید.

توجه داشته باشید که سامسونگ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ از نسل جدید پرچم‌داران خانواده‌ی گلکسی S با تراشه‌‌ی قدرتمندتر و دوربین‌های کارآمدتر پرده برخواهد داشت. این گوشی‌ها احتمالاً با فاصله‌ی کوتاهی در ایران نیز به‌فروش خواهند رسید؛ بنابراین قویا توصیه می‌کنیم تا زمان آغاز عرضه‌ی گلکسی S22‌ اولترا دست نگه دارید؛ سپس یا به سراغ گوشی جدید بروید یا گلکسی S21‌ اولترا را با قیمتی پایین‌تر تهیه کنید.

لیست قیمت روز سامسونگ گلکسی S21 اولترا
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

بهترین گوشی بالای ۳۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس در رنگ آبی سیرا | iPhone 13 Pro max Sierra blue

آیفون ۱۳ پرو مکس

آیا محدودیت مالی ندارید و دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند بازار هستید؟ انتخاب‌های شما می‌تواند به یکی از دو گوشی آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس ختم شود. این دو گوشی علاوه‌بر ظاهر یکسان،‌ ویژگی‌های مشترک بسیاری نیز دارند؛ اما از تفاوت‌های دو مدل پرو آیفون ۱۳، ‌می‌توان به اندازه‌ی نمایشگر، وزن، ظرفیت باتری و صدالبته قیمت اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هردو گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فناوری پروموشن در نمایشگر برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر استفاده می‌کنند و برخلاف سال گذشته دوربین‌هایی دقیقاً مشابه هم دارند؛ پس اگر یک گوشی پرچم‌دار با اندازه‌ی کوچک دوست دارید می‌توانید با قیمتی مشابه سراغ ظرفیت بالاتر آیفون ۱۳ پرو بروید. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر و مفصل‌تر با این دو گوشی حتماً بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

لیست قیمت روز آیفون ۱۳ پرو مکس
خرید اینترنتی آیفون ۱۳ پرو مکس

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز همه گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات newslan مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان مدل گلکسی M12 سامسونگ است؛ چراکه جزو معدود گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی است که از نمایشگر ۶/۵ اینچ ۹۰ هرتز بهره می‌برد. تراشه ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰ و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نیز از دیگر امکانات این گوشی اقتصادی سامسونگ است.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان، ردمی ۱۰ پرایم شیائومی است. نمایشگر سریع با وضوح FHD+، دوربین اصلی خوب، تراشه‌ی کارآمد و باتری حجیم از دلایل این انتخاب هستند.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان گلکسی A52s سامسونگ است. دوربین‌های عالی، طراحی زیبا، گواهی ضدآب IP67 و تراشه‌ای کارآمد از ویژگی‌های این میانرده‌ی سامسونگ است.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان می ۱۱ آی شیائومی محسوب می‌شود که اکثر امکانات پرچم‌دار شیائومی را با قیمتی کمتر ارائه می‌دهد؛ البته اگر به کیفیت دوربین اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G را بخرید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا