zoomit

طرح پیشنهادی پارلمان اروپا تجهیز آیفون به پورت USB-C را اجباری می‌کند

طرح پیشنهادی پارلمان اروپا تجهیز آیفون به پورت USB-C را اجباری می‌کند

پارلمان اروپا به‌مدت بیش از یک دهه است تلاش می‌کند استانداردی مشترک برای شارژهای دستگاه‌های الکترونیکی تدوین کند. تدوین این استاندارد اخیراً یک قدم دیگر به مرحله‌ی عملیاتی نزدیک‌تر شده است و آن‌طور که TechSpot می‌نویسد، این اتفاق بیشتر از همه اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روز گذشته اکثر اعضای پارلمان اروپا با طرحی پیشنهادی برای تبدیل کردن USB-Type C به درگاه ارتباطی استاندارد دستگاه‌های الکترونیکی موافقت کردند. این طرح پاییز سال گذشته از سوی کمیسیون اروپا مطرح شده بود. طرح یادشده که رهنمود تجهیزات رادیویی نام دارد در تلاش است سردرگمی کاربران را برای استفاده از کابل شارژ دستگاه‌های مختلف کاهش دهد. هدف دیگر کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی است.

مقاله‌های مرتبط:

  • هرآنچه باید درباره USB-C بدانید
  • آشنایی با درگاه ‌های مختلف و مبدل‌ های متناسب با آن‌ها

طرح اولیه‌ی رهنمود تجهیزات رادیویی با ۴۳ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف به تصویب پارلمان اروپا رسیده است. اگر رهنمود تجهیزات رادیویی در نشست عمومی پارلمان اروپا که ماه آینده‌ی میلادی برگزار می‌شود نیز به تصویب برسد، اعضای پارلمان جزئیات نهایی این طرح را با دولت‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا در میان خواهند گذاشت.

اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌‌های الکترونیکی مدت‌ها است سراغ استفاده از درگاه USB-C رفته‌اند و حتی آیپدها و مک‌بوک‌های اپل نیز از همین درگاه استفاده می‌کنند. بااین‌حال آیفون همچنان متکی‌بر درگاه قدیمی لایتنینگ است و اپل با کابل مبدل لایتنینگ به USB-C تلاش کرده انتقادها را کاهش دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا