zoomit

کلاهبرداری سریالی؛ دو برادر به‌دلیل فروش آیفون تقلبی به حبس محکوم شدند

کلاهبرداری سریالی؛ دو برادر به‌دلیل فروش آیفون تقلبی به حبس محکوم شدند

به‌طور عادی، جایگزین کردن آیفون شکسته یا خراب با آیفون نو، کاری بسیار ساده است؛ زیرا اپل این کار را در طرحی به نام AppleCare برای کاربرانش امکان‌پذیر می‌کند. اما دو برادر اهل سن‌دیگو راه مجرمانه را انتخاب و تلاش کردند با ایده‌ای خلاقانه، آیفون و آیپد تقلبی را در فروشگاه‌ها با نسخه‌های اصلی جایگزین کنند.

ژیمین لیائو و ژیتینگ لیائو در سال ۲۰۱۹ و هنگامی که در طرحی هشت‌ساله قصد داشتند پول زیادی به جیب بزنند، دستگیر و این هفته به ۴۱ ماه زندان محکوم شدند. با اینکه طرح این دو برادر آن‌طور که می‌خواستند پیش نرفت، اما ۶٫۱ میلیون دلار از طریق صادر کردن آیفون‌های اصلی به کشورهای خارجی به‌دست آوردند.

به گزارش ورج، دو برادر کلاهبردار ساکن سن‌دیگو برای عناوین مجرمانه‌ای که مرتکب شده بودند به بیش از سه سال حبس محکوم شدند اما این تمام ماجرا نیست؛ آن‌ها همچنین باید ۲۵۰ هزار دلار جریمه بپردازند، ۲۰۰ عدد آیفون تهیه کنند و پنج خانه‌ی خود را در سن‌دیگو به دادگاه بدهند.

در پرونده‌ی مذکور، افراد دیگری نیز دخیل بودند که همه‌ی آن‌ها به همدستی در جرم اعتراف کردند؛ از جمله همسران دو برادر که به سه سال حبس تعلیقی محکوم شدند و برادر سوم که دادگاهش این ماه برگزار می‌شود.

هشت نفر دیگر که به ژیمین لیائو و ژیتینگ لیائو در کلاهبرداری‌شان کمک کرده بودند همچنان بلاتکلیف‌اند. با توجه به بالابودن قیمت گوشی و خصوصاً قیمت گوشی آیفون در سراسر دنیا، افراد بسیاری به فکر سرقت گوشی یا کلاهبرداری با آن می‌افتند.

خانواده‌ی لیائو تنها کسانی نیستند که ایده‌ی مبادله‌ی کالای جعلی با کالای اصلی به سرشان زده است. پیش‌تر یک دانشجو در ایالت اورگن نیز در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل کلاهبرداری مشابه، محکوم شد. او آیفون‌های جعلی را با شماره‌سریال چاپ‌شده به فروشگاه‌های اپل می‌برد و هنگامی که مسئول فروشگاه نمی‌توانست اصل بودن آن محصولات را ثابت کند، آیفون جعلی را با آیفون اصلی جایگزین می‌کرد و به او تحویل می‌داد.

طرح شکست‌خورده‌ی لیائوها بسیار جاه‌طلبانه بود. دادستان‌ها می‌گویند ژیمین لیائو از ۱۰۵ فروشگاه اپل در ۲۲ ایالت بازدید کرده بود تا ۷۲۰ آیفون و آیپد تقلبی را به آن‌ها تحویل دهد و نسخه‌های اصلی را بگیرد. ژیتینگ لیائو نیز تلاش کرده بود دست‌کم ۷۱۸ کالای جعلی اپل را در ۲۰۰ فروشگاه در ۱۸ ایالت آمریکا و کانادا جایگزین کالاهای اصلی کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا