شبكه اجتماعی

شکایت ایالت ایندیانا از تیک‌تاک

شکایت ایالت ایندیانا از تیک‌تاک

طبق شکایتی که دفتر تاد توکیتا دادستان کل ایالت ایندیانا ثبت کرده، این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، کودکان را در معرض محتوای نامناسب مربوط به مواد مخدر قرار داده است.

به گزارش نیوزلن از مهرتوکیتا تیک تاک را یک تهدید خطرناک و مخرب توصیف کرد که توسط یک شرکت چینی که به خوبی از آسیبی که به کاربرانش می زند، مطلع است و بر شهروندان اهل ایالت ایندیانا آوار شده است.

در این میان گرگ آبوت فرماندار تگزاس نیز تیک تاک را در تمام آژانس های ایالتی منع کرده و این اپ نباید روی دستگاه های دولتی نصب شوند. وی مدعی است دولت چین از طریق این اپ یک تهدید جدی به حساب می آید.

در روزهای گذشته مریلند، داکوتای جنوبی و کارولینای جنوبی نیز اقدام مشابهی انجام داده و تیک تاک را در آژانس دولتی ممنوع کرده اند.

شکایت ایالت ایندیانا از تیک تاک در حالی ثبت می شود که این پلتفرم با افزایش بررسی ها و تحقیقات درباره ریشه های خود در چین روبرو است. همچنین پس از آنکه آپدیتی در سیاست های حریم خصوصی تیک تاک آشکار کرد برخی کارمندان خارجی آن در مواردی خاص می توانند به داده های کاربران دسترسی یابند، انگلیس نیز تحقیقی در این باره را آغاز کرده است.

تیک تاک به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد که مرکز آن در پکن است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا