zoomit

سهم مایکروسافت اج در بازار مرورگرهای دسکتاپ به ۱۱ درصد رسید

سهم مایکروسافت اج در بازار مرورگرهای دسکتاپ به ۱۱ درصد رسید

بازار مرورگرهای دسکتاپ به‌آهستگی به حرکت خود ادامه می‌دهد و تغییرات ماهانه در سهم بازار آن‌ها، اغلب درخورتوجه نیست. گزارش نوامبر ۲۰۲۲ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فقط نوسانات کوچکی را در سهم بازار هر مرورگر نشان می‌دهد. با‌این‌حال، مقایسه‌ی آمار چند ماه و سال قبل روند کلی این حوزه را نشان می‌دهد. برای مایکروسافت اج، این روند همچنان مثبت بوده و سهم بازار آن آهسته اما به‌طور ثابت درحال افزایش است.

به گزارش Neowin، داده‌های Statcounter نشان می‌دهد سهم بازار مایکروسافت اج برای اولین‌بار از زمان معرفی آن از مرز ۱۱ درصد عبور کرده است. سهم این مرورگر مبتنی‌بر کروم ۰٫۳۱ بهبود یافته و به ۱۱٫۱۷ درصد رسید. درمقام مقایسه، سهم اج در سال گذشته تقریباً ۹٫۵۲ درصد بود.

گوگل کروم با سهم غیرقابل دسترس ۶۶٫۱۳ درصدی (کاهش ۰٫۳۶ درصدی نسبت به ماه قبل) همچنان در جایگاه اول قرار دارد و درحال‌حاضر نزدیک شدن به آن برای سایر مرورگرها تقریباً غیرممکن است.

سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ نوامبر ۲۰۲۲

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت درحال آزمایش حالت لمسی روی مرورگر اج است
  • مایکروسافت قابلیت اشتراک‌گذاری فایل بین ویندوز ۱۱، مک و اندروید را در مرورگر اج بهبود می‌دهد

با وجود اینکه سافاری اپل فقط روی مک دردسترس است، اما با سهم ۹٫۶۲ درصدی (افزایش ۰٫۲۶ درصدی نسبت به ماه قبل) سومین مرورگر محبوب جهان است. فایرفاکس با سهم ۷٫۱ درصدی ( رشد ۰٫۰۵ نسبت به ماه قبل) و اوپرا با سهم ۳٫۳ درصد (کاهش ۰٫۲۹ درصدی نسبت به ماه قبل) به‌ترتیب در رده‌ی چهارم و پنجم قرار دارند.

سهم اینترنت اکسپلورر، که قبلاً پادشاه بازار مرورگرهای دسکتاپ بود اکنون به حدود ۰٫۷۷ درصد کاهش یافته است. با وجود تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای جایگزینی مرورگر مذکور با اج که مدرن‌تر و بسیار کاربردی‌تر بوده و همچنین از حالت داخلی اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌کند، اما برخی از افراد نمی‌خواهند یا نمی‌توانند اینترنت اکسپلورر را رها کنند. شما می‌توانید تصویر مشابهی را در دنیای ویندوز مشاهده کنید، جایی‌که برخی از افراد همچنان از ویندوز XP که سال ۲۰۱۴ منسوخ شد استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود همین اتفاق برای ویندوز ۷ نیز رخ دهد.

می‌توانید جزئیات بیشتر در مورد جدیدترین گزارش Statcounter را در وب‌سایت رسمی آن مطالعه کنید. طبق معمول، به یاد داشته باشید که این داده‌ها تقریبی هستند و نمی‌توان دقت آن‌ها را به‌طور صددرصد درنظر گرفت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا