zoomit

سرویس اشتراک‌ پولی Xcode Cloud اپل برای سرعت‌دادن به توسعه برنامه‌ها راه‌اندازی شد

سرویس اشتراک‌ پولی Xcode Cloud اپل برای سرعت‌دادن به توسعه برنامه‌ها راه‌اندازی شد

Xcode Cloud اپل همان‌طور‌که از نامش پیدا است، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سرعت ساخت برنامه‌های مدنظرشان را افزایش دهند. این سرویس امکان انجام هم‌زمان چند کار روی پروژه‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها به‌خصوص هنگام توسعه‌ی پروژه‌های بزرگ می‌تواند بسیار مفید واقع شوند؛ زیرا در این نوع برنامه‌ها، معمولاً زمان و قدرت پردازشی زیادی برای کامپایل کدها نیاز است.

ژوئن ۲۰۲۱، اپل نسخه‌ی آزمایشی Xcode Cloud را دراختیار توسعه‌دهندگان منتخب قرار داد و اکنون سرویس اشتراکی پولی آن را برای همه‌ی افرادی ارائه می‌دهد که در برنامه‌ی پولی توسعه‌دهندگان این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند. در‌ادامه، بخشی از توضیحات اپل را درباره‌ی این سرویس مرور می‌کنیم:

Xcode Cloud سرویس یکپارچه‌سازی و تحویل مداوم که در Xcode تعبیه شده است، سرعت توسعه و تحویل برنامه‌های باکیفیت را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با پیکربندی یک گردش‌ کار در Xcode، استفاده از آن را آغاز کنید و تا پایان سال ۲۰۲۳، از ۲۵ ساعت محاسباتی در هر ماه بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه بهره ببرید. اکنون دارندگان حساب برنامه‌نویس پولی اپل می‌توانند برای افزایش مدت دسترسی به این خدمات، در برنامه‌ی توسعه‌دهندگان عضو شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چرخش ۱۸۰ درجه‌ای ادعای افشاگران: قیمت آیفون ۱۴ کمتر از آیفون ۱۳ خواهد بود
  • همه مدل‌های آیفون ۱۴ احتمالاً با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهند شد

به‌گزارش XDA، سرویس اشتراکی Xcode Cloud اپل اکنون برای همه‌ی توسعه‌دهندگانی دردسترس قرار گرفته است که در بخش برنامه‌نویسان ثبت‌نام کرده‌اند. توسعه‌دهندگان می‌توانند تا پایان سال آینده، گردش کار مدنظرشان را روی این پلتفرم پیکربندی و هر ماه تا ۲۵ ساعت به‌‌رایگان از آن استفاده کنند. پس از پایان دسامبر ۲۰۲۳، آنان برای استفاده از همین بسته باید مبلغ ۱۴٫۹۹ دلار پرداخت کنند.

توسعه‌دهندگانی که به بیش از ۲۵ ساعت دسترسی به خدمات Xcode Cloud در هر ماه نیاز دارند، می‌توانند از اشتراک‌های دیگر اپل استفاده کنند. این شرکت بسته‌های ماهانه‌ی ۱۰۰ و ۲۵۰ و ۱۰۰۰ ساعتی را به‌ترتیب با هزینه‌ی ۴۹٫۹۹ و ۹۹٫۹۹ و ۳۹۹٫۹۹ دلار ارائه می‌دهد. برای مرجع یک ساعت محاسباتی در این بستر، مدت‌زمانی است که برای ساخت یک اپلیکیشن یا اجرای وظایف در فضای ابری صرف می‌کنید؛ بنابراین، اگر ۶ کار هم‌زمان ۱۰ دقیقه‌ای روی این سرویس انجام دهید، در‌مجموع یک ساعت از زمان خود را استفاده کرده‌اید.

سرویس اشتراکی پولی اختیاری Xcode Cloud برای افرادی گزینه‌ی جایگزین ایدئالی است که روی پروژه‌های بزرگ کار می‌کنند و به سرمایه‌گذاری برای خرید رایانه‌های سریع‌تر تمایلی ندارند. ناگفته نماند اگر می‌خواهید از این سرویس استفاده کنید، علاوه‌بر داشتن حساب توسعه‌دهنده‌ی فعال در اپل، باید Xcode خود را حداقل به نسخه‌ی ۱۳٫۴٫۱ به‌روزرسانی کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا