zoomit

سامسونگ احتمالاً قصد دارد گوشی‌های آینده خود را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه کند

سامسونگ احتمالاً قصد دارد گوشی‌های آینده خود را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه کند

اپل اخیراً سری آیفون ۱۴ را معرفی کرده است. این گوشی‌ها از قابلیت جذاب و بسیار کاربردی جدیدی برای ارسال پیام‌های اضطراری (SOS) ازطریق ماهواره بهره می‌برند. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، در مواقعی که به اینترنت یا آنتن‌دهی موبایل دسترسی ندارند، برای دریافت کمک با برقراری ارتباط ماهواره‌ای، پیام‌ اضطراری ارسال کنند. هواوی نیز قابلیت مشابهی را در سری Mate 50 خود ارائه داده و به‌نظر می‌رسد اکنون سامسونگ تصمیم دارد امکان اتصال ماهواره‌ای را به دستگاه‌های آینده‌ی سری گلکسی خود اضافه کند.

به گزارش Gizmochina، سامسونگ احتمالاً درحال برنامه‌ریزی برای معرفی قابلیت اتصال ماهواره‌ای به دستگاه‌های آینده‌ی سری گلکسی خود است. البته هنوز نمی‌دانیم آیا این ویژگی در سری گلکسی S23 این شرکت ارائه خواهد شد یا خیر.

همان‌طور که اشاره کردیم، اپل ویژگی ارتباط ماهواره‌ای را با سری آیفون ۱۴، معرفی کرد. البته این قابلیت تا ماه نوامبر روی این گوشی‌ها فعال نخواهد شد و در ابتدا فقط برای کاربران ایالات متحده و کانادا دردسترس قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری، این قابلیت را در تعداد بیشتری از کشورهای جهان ارائه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • حاشیه نمایشگر گلکسی S23 احتمالاً از گلکسی S22 ضخیم‌تر خواهد بود
  • شاید سامسونگ همه دکمه‌های فیزیکی را از گوشی‌های آینده سری گلکسی حذف کند

شایان‌ ذکر است که هواوی قبل از اپل، قابلیت اتصال ماهواره‌ای را با معرفی گوشی‌های هوشمند سری Mate 50 خود ارائه داد. طبق گفته‌ی این شرکت، سری Mate 50 به کاربران اجازه می‌دهند، در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های موبایل قرار ندارند، پیام‌های متنی کوتاه را ازطریق شبکه‌ی جهانی ماهواره‌های BeiDou چین، ارسال کنند.

اپل برای ارائه‌ی ویژگی اتصال ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۴ و همچنین مدل‌های آینده‌ی گوشی هوشمند خود، با شرکت گلوبال‌استار (GlobalStar) همکاری کرده و از تجهیزات این شرکت بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای ارائه‌ی قابلیت مذکور با چه شرکتی همکاری خواهد کرد. ازآنجاکه گلوبال‌استار طی توافق با اپل، ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه‌ی کنونی و آینده‌ی خود را به غول فناوری مستقر در کوپرتینو اختصاص داده است، به‌نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند ظرفیت موردنیاز گوشی‌های سامسونگ را نیز تأمین کند.

در نظر داشته باشید که اضافه شدن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های آینده‌ی سری گلکسی سامسونگ فعلاً در حد شایعه بوده و این شرکت هنوز به‌طور رسمی آن را تأیید نکرده است. انتظار می‌رود طی روزهای آینده شاهد انتشار جزئیات بیشتری در این مورد باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا