وب و اينترنت

BMW از خودروی جدید خود با قابلیت تغییر رنگ در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد

تلاش برای انتخاب رنگ خودرو همواره با دشواری‌هایی همراه است؛ چرا که در زمان تعیین رنگ خودرو بایستی فاکتورهایی به غیر از سلیقه شخصی را نیز مد نظر قرار داد. به‌عنوان مثال انتخاب رنگ مشکی برای خودرو در کشورهایی که طی اکثر روزهای سال دارای آب و هوای گرم هستند؛ چندان هوشمندانه به‌نظر نمی‌رسد. همچنین فروش خودروهایی با رنگ‌های عجیب و نامتعارف نیز به‌مراتب دشوارتر خواهد بود.

atramart mobile

چنان‌چه در زمینه تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ خودروی خود دچار مشکل هستید؛ در این‌صورت شرکت BMW احتمالا راهکار جالبی را پیش روی شما قرار خواهد داد. خودروساز آلمانی در جریان نمایشگاه CES 2022 از اتومبیل جدید خود با نام BMW iX Flow رونمایی کرد. خودروی مفهومی جدید BMW مجهز به جوهر الکترونیکی خارجی است که در واقع با فشردن یک دکمه امکان تغییر رنگ اتومبیل از مشکی به سفید یا بالعکس را فراهم می‌کند.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که e-ink (جوهر الکترونیکی) همان فناوری نمایشگر است که معمولا در دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از فناوری مذکور این است که نمایشگرهای e-ink در مقایسه با نمونه‌های سنتی‌تر از مصرف انرژی نسبتا کمتری برخوردار هستند.

avang neterbit mobile

این موضوع یکی از دلایل انتخاب نمایشگرهای e-ink از سوی شرکت BMW به‌شمار می‌رود. بر اساس اعلام BMW، خودروی iX Flow از توان ۵۰۰ اسب بخار و قابلیت پیمایش مسافت ۳۰۰ مایلی برخوردار است. ویدیوی مربوط به نحوه کارکرد خودروی BMW iX Flow را در اینجا تماشا کنید.

به گفته استلا کلارک؛ رئیس پروژه BMW iX Flow “این مشخصه، آزادی عمل بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار داده و به وی امکان می‌دهد تا برای بیان جنبه‌های مختلف شخصیت خود یا حتی لذت بردن از تغییرات ظاهری با هر بار نشستن داخل خودرو، این مشخصه را به‌صورت مجدد تعریف نمایند. بدین‌ترتیب خودرو مشابه با مد یا تبلیغات وضعیت روی کانال‌های رسانه اجتماعی به ابزاری برای توصیف حالات و شرایط مختلف در زندگی روزمره تبدیل می‌شود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا