zoomit

دومین گوشی تاشدنی آنر سال آینده در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود

دومین گوشی تاشدنی آنر سال آینده در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود

آنر گفته است که در فصل اول سال آینده‌ی میلادی دومین گوشی تاشدنی خود را روانه‌ی بازار می‌کند. نکته‌ی مهم این است که تاشدنی جدید آنر برخلاف Honor Magic V که صرفاً در چین عرضه شد، روانه‌ی بازارهای بین‌المللی هم می‌شود. جورج ژائو، مدیرعامل آنر، در گفت‌و‌گو با ورج اعلام کرده مدل جدید مجیک V باریک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد شرکت‌های چینی در حال سرمایه‌گذاری جدی روی گوشی‌های تاشدنی هستند. افزون‌بر آنر، برندهای اوپو و شیائومی و هواوی نیز گوشی تاشدنی معرفی کرده‌اند و دستگاه‌هایی که این شرکت‌ها ساخته‌اند کیفیت بالایی دارند. بخش قابل توجهی از تاشدنی‌های چینی به‌صورت انحصاری در این کشور عرضه شده‌اند و کاربران بین‌المللی به آن‌ها دسترسی ندارند.

سامسونگ و هواوی در بازارهای مهم غرب مشغول عرضه‌ی گوشی تاشدنی هستند و اگر منصفانه به بازار نگاه کنیم،‌ محصولاتی که سامسونگ می‌سازد ارزش خرید بیشتری دارند. گوشی‌های هواوی همچنان بدون خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل فروخته می‌شوند. وضعیت فعلی بازار تاشدنی‌ها به‌گونه‌ای است که ساکنان چین بیشتر از هر فرد دیگری در دنیا به انتخاب‌های متنوع دسترسی دارند.

جورج ژائو می‌گوید یکی از دلایلی که باعث رونق بازار گوشی‌های تاشدنی در چین شده این است که اکثر اپلیکیشن‌های محبوب چینی برای دستگاه‌های تاشدنی بهینه‌سازی شده‌اند. چین فروشگاهی اختصاصی برای توزیع اپلیکیشن دارد و شرایط بازار این کشور به‌گونه‌ای است که گوشی‌سازان می‌توانند از نزدیک با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ارتباط باشند و نرم‌افزارها را بهینه کنند.

گوگل اخیراً تلاش کرده است تعداد اپلیکیشن‌هایی را که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر بهینه می‌شوند افزایش دهد. در همین راستا جورج ژائو می‌گوید که بازارهای بین‌المللی نیز در حال بهبود وضعیت خود هستند تا شبیه بازار گوشی‌های تاشدنی چین شوند.

گوگل افزون‌بر انتشار سیستم‌عامل ویژه‌ی اندروید ۱۲L (که برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشدنی بهینه شده) در حال طراحی نسخه‌‌ای از اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برای نمایشگرهای بزرگ است. ژائو می‌گوید: «گوگل تلاش زیادی در این مسیر انجام می‌دهد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • Magic V، گوشی هوشمند تاشو جدید آنر، رونمایی شد
  • مقایسه شیائومی میکس فولد ۲، گلکسی زد فولد ۴، اوپو فایند N و هواوی میت ایکس اس ۲

ظاهراً آنر فعلاً قصد ندارد گوشی‌های هوشمند خود را در بازار ایالات متحده به فروش برساند. این شرکت نیم‌دهه پیش تلاش‌هایی برای حضور در بازار آمریکا انجام داد، اما اکنون در تلاش است منابع محدود خود را روی بازارهایی مثل اروپا متمرکز کند چون در این بازارها تجربه‌ی بیشتری دارد.

آنر در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ گفت که قصد دارد به تولید محصولات متنوع ادامه دهد. این شرکت چینی محصولاتی نظیر آنر ۷۰ و آنر پد ۸ را که پیش‌تر رونمایی کرده بود در محل برگزاری ایفا به نمایش درآورد.

پس از سال‌ها تسلط سامسونگ بر بازار بین‌المللی گوشی‌های تاشدنی، احتمالاً از سال آینده شاهد تشدید رقابت در این حوزه خواهیم بود. براساس پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران، تاشدنی‌ها آینده‌ی صنعت موبایل را شکل می‌دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا