zoomit

خدمات ویژه‌ ارتباطی برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی اربعین

خدمات ویژه‌ ارتباطی برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی اربعین

امسال دولت و اپراتورهای اصلی مثل سال‌های گذشته خدمات ویژه‌ای برای زائران در نظر گرفته‌اند. اینترنت رایگان، خدمات پستی، سامانه‌ برای تعیین وضعیت، بسته‌های ویژه و خدماتی غیرارتباطی تا ۳۰ شهریور تعریف شده‌اند.

وزارت ارتباطات اواخر مرداد خبر از راه‌اندازی فیبرنوری نجف به کربلا داده بود و در نظر داشت اینترنت پرسرعت را در طول مسیر با فیبر نوری به دست زائران برساند که به سرانجام نرسید. اما این طرح پیگیری خواهد شد و وعده‌ی آن برای سال‌های آینده از سوی این وزارتخانه داده شده تا اینترنت رایگان در طول مسیر فراهم باشد. دولت همچنین اعلام کرده بود که اپراتورها خدماتشان را به اطلاع زائران برسانند. به مرور از آن تاریخ هر کدام از اپراتورها و بخش‌های مختلف دولتی خبر از خدمات ویژه در این دوران برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی اربعین دادند.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و به گزارش ایرنا ۲۰ موکب در کربلا اینترنت رایگان به زوار ارائه می‌دهند و اینترنت بی‌سیم رایگان از نجف تا کربلا در سه شهر برقرار است. همچنین بالن سازمان فضایی هم در یکی از مرزهای پرتردد اینترنت را دراختیار مشترکان قرار می‌دهد.۱۴ شهریور معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از نحوه سرویس‌دهی اپراتورها، کیفیت ارائه سرویس، وضعیت سایت‌های پرتاب و امکانات ایجادشده در مرز شلمچه بازدید و اعلام کرد سایت‌های پرتابل برای ارائه سرویس وای‌فای در پایانه‌های مرزی نصب شده است.

سامانه‌ی اعلام وضعیت اربعین که توسط پیام‌رسانی بومی از مهر ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده بود امسال هم بدون نیاز به اینترنت و نگرانی بابت هزینه رومینگ دراختیار زائران و خانواده‌هایشان است تا از وضعیت هم مطلع باشند.

همراه اول هم خدمات ویژه‌ای برای آن دسته از مشترکان به راه‌پیمایی اربعین می‌روند در نظر گرفته است. این اپراتور تیم‌های عملیاتی را در نقاط پنجگانه مرزی مستقر کرده و ظرفیت ویژه‌ی زیرساختی تدارک دیده است. همچنین قراردادی با اپراتورهای عراقی انجام شده که مشترکان شرکت‌کننده در راه‌پیمایی اربعین بتوانند از سیمکارت همراه اول خود با نرخ‌های تخفیف‌دار و بسته‌های ویژه‌ی رومینگ اربعین استفاده کنند.

قیمت تماس از ایران به موبایل عراق هم کاهش یافته است. همراه اول ۲۹ سایت اضطراری فول تکنولوژی در کنار ۵۲ سایت موجود در پنج نقطه پایانه مرزی تدارک دیده است.

به گزارش ایرنا با این تجهیزات سطح پوشش نسل‌های نوین ارتباطی در تمامی جاده‌های منتهی به شهرها و پایانه‌های مرزی هم برقرار خواهد بود. ظرفیت بین‌الملل ازطریق توسعه لینک‌های بین اپراتور و شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به ۱۳۹۸ حدود ۱۰ برابر می‌شود. کارشناسان همراه اول در ۱۲ نقطه در شهرهای نجف و کربلا و جاده بین این دو مستقر و آماده ارائه خدمات مشترکان هستند.

علاوه بر این‌ها، همراه اول پنج اتاقک خنک مجهز دراختیار سازمان اورژانس کشوری برای استقرار در نقاط مرزی با عراق قرار داده است. اپراتور اول تلفن همراه این اقدام را در راستای مسئولیت اجتماعی خود تعریف کرده است.

بسته‌ اینترنتی رایگان، تعرفه‌ی ویژه‌ی مکالمه و استقرار کارشناسان ویژه‌ در مسیر و در نجف و کربلا توسط ایرانسل هم ارائه می‌شود. این خدمات از ۱۳ تا ۳۰ شهریور برای زائران فعال است.

شرکت ملی پست هم خدماتی برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی اربعین در نظر گرفته است. براساس خبر ایرنا ششم شهریور شرکت ملی پست از نرم‌افزاری به نام «پست‌یافته» خبر داد تا اسناد مفقودی زائران را به دستشان برساند. طبق اعلام شریف‌زاده تأکید شرکت ملی پست بر استفاده از کمک‌های مردمی بود، درنتیجه برای کارکنان، نذر خدمت اعلام کرد تا در این مسیر همراهی کنند. این شرکت همچنین از طرحی خبر داده که در آن مردم نامه‌هایی برای امام حسین(ع) بنویسند و به شکل رایگان به کربلا ارسال شود.

علاوه بر این‌ها «روبیکا» هم مسئولیت اجتماعی خود را با ارائه‌ی امکانات ویژه‌ای مثل برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی و صوتی و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را به صورت رایگان برای زائران اربعین انجام می‌دهد. این خدمت با همکاری همراه اول و ایرانسل، سهام‌داران اصلی روبیکا انجام می‌شود.

ارائه‌ی خدمات ویژه برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی اربعین در سال‌های پیش هم سابقه داشته و دولت و اپراتورها امکانات با تخفیف یا رایگانی به زائران ارائه دادند که امسال این خدمات گسترده‌تر شده است.

منبع عکس: خبرگزاری برنا

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا