zoomit

حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

حمایت از کودکان بی‌سرپناه در طرح نیکوکاری اسنپ

به گزارش newslan و به نقل از روابط عمومی اسنپ، طرح حمایت از کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال توسط اسنپ و با همکاری مؤسسه خیریه «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرایی می‌شود. این طرح نهمین طرح نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی است. هدف از اجرای این طرح کمک به تجهیز و راه‌اندازی خانه‌ای امن برای حمایت از کودکان بی‌سرپناه است که درمعرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

خانه‌ امنی به نام سرای فراز

در این طرح نیکوکاری بخشی از هزینه‌های تجهیز و راه‌اندازی خانه امن با نام «سرای فراز» تأمین خواهد شد. سرای فراز، خانه‌ای امن برای کودکان بی‌سرپناه زیر ۱۳ سال است که درمعرض آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، اعتیاد و غیره قرار دارند.

این طرح با همکاری سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی «طلوع بی‌نشان‌ها» اجرا می‌شود که خدمات تخصصی به زنان، مردان و کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد و کارتن‌خوابی ارائه می‌دهد و فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده است.

پیش از این و از سال ۱۳۹۶ «سرای نور» به‌عنوان یکی از مراکز حمایتی طلوع و با مجوز سازمان بهزیستی، اقدام به پذیرش کودکان و نوجوانان پسر ۷ تا ۱۸ سال بی‌سرپناه کرده است که در زمره کودکان کار و خیابان هستند.

پس از تکمیل طرح سرای فراز کودکان مستقر در این مرکز از امکانات زندگی و خدمات مختلفی از جمله مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، پزشکی، دندان‌پزشکی، تحصیلی، فرهنگی، تفریحی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

نحوه‌ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت وجه و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به تجهیز و راه‌اندازی سرای فراز کمک می‌کند. اسنپ طرح‌های نیکوکاری دیگری برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت، کمک به اشتغال مادران کم‌برخوردار، تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان و تصفیه‌ آب روستاهای سیستان و بلوچستان نیز دارد که کاربران می‌توانند ازطریق امتیازهای خود در اسنپ‌کلاب در آن‌ها مشارکت داشته باشند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا