zoomit

جزئیات احتمالی دوربین اولین گوشی تاشدنی گوگل فاش شد

جزئیات احتمالی دوربین اولین گوشی تاشدنی گوگل فاش شد

اوایل سال جاری، یکی از توسعه‌دهندگان باتجربه کد گوگل را بررسی و جزئیات ظاهری دوربین گوشی‌های هوشمند جدید پیکسل و همچنین مدل تاشوی آن را کشف کرد. اکنون، همان توسعه‌دهنده اندروید ۱۳ QPR1 بتا را بررسی کرده و جزئیات دوربین مربوط به اولین پیکسل تاشدنی را یافته است.

کوبا وویچیچوفسکی توسعه‌دهنده‌ای است که یافته‌های خود را در صفحه‌ی توییترش به اشتراک گذاشت. وی در پست خود اشاره کرد که اولین گوشی هوشمند تاشدنی سری پیکسل دارای نام رمز Felix است. وی افزود:

کدهای مربوط به این دستگاه دارای رفرنس‌هایی به مدل‌ تاشو و غیرتاشو و همچنین دوربین‌های داخلی/خارجی است. بنابرین از نظر سخت‌افزار دوربین چه انتظاری باید داشت؟

وویچیچوفسکی ادعا می‌کند که سیستم دوربین پشتی شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX787، لنز تله‌فوتو با سنسور ۱۰٫۸ مگاپیکسلی S5K3J1 و یک لنز اولتراواید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 است. گفته می‌شود یک سنسور ۸ مگاپیکسلی IMX355 نیز در جایگاه دوربین داخلی قرار دارد. حسگر IMX787 قبلاً در گوشی‌هایی مانند ZTE Axon 40 Ultra دیده شده بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل قصد دارد مدل پرو تبلت پیکسل را تولید کند

تغییر سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی GN1 به IMX787 به‌عنوان سنسور اصلی نیز جالب است. گوگل پس از سال‌ها استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 برای دوربین اصلی، GN1 را برای سری پیکسل ۶ به کار گرفت و انتظار می‌رود سری پیکسل ۷ نیز GN1 را حفظ کند.

هنوز هیچ صحبت رسمی‌ای درباره‌ی اینکه آیا دستگاه مذکور روزی قفسه‌های بازار را خواهد دید به میان نیامده است. اما امیدواریم دستگاه تاشوی بعدی گوگل را ببینیم زیرا مشاهده رقابت شرکت‌های مختلف در این حوزه جذاب خواهد بود. اطلاعات منتشرشده ادعا می‌کند که دو مدل دستگاه تاشدنی در برنامه گوگل قرار داشته‌اند اما ساخت یکی از آن‌ها لغو شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا