zoomit

جاوااسکریپت جایگاه محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی میان توسعه‌دهندگان را از دست داد

جاوااسکریپت جایگاه محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی میان توسعه‌دهندگان را از دست داد

گزارش اخیر CircleCI حاکی از آن است که تایپ‌اسکریپت (TypeScript) اکنون با پشت‌سرگذاشتن جاوااسکریپت (JavaScript)، رتبه‌ی اول محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی را ازآنِ خود کرده و درواقع، یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها را در حوزه‌ی برنامه‌نویسی کنار زده است.

به‌گزارش TechRadar، تبدیل‌شدن تایپ‌اسکریپت به‌ محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی احتمالاً به برخی قابلیت‌های آن، ازجمله امکان دریافت خطاهای کوچک‌تر به‌صورت محلی و اجرای کدهای کاری به دفعات بیشتر از جاوا‌اسکریپت ارتباط دارد.

زبان برنامه نویسی تایپ اسکریپت |‌ TypeScript

طبق گزارش CircleCI، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، فقط پایتون موفق شده است میزان محبوبیت خود را حفظ کند و همچنان در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد. نام HTML و جاوا و PHP نیز در میان ۱۰ زبان برنامه‌نویسی محبوب جهان دیده می‌شود. علاوه‌براین، HCL اخیراً وارد این فهرست شده و جایگاه ۹ را به‌دست آورده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گیت هاب با ابزار Copilot فرایند کدنویسی را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند
  • عملکرد هوش مصنوعی دیپ‌مایند در کدنویسی بهبود می‌یابد

مایکل استنکه، معاون CircleCI، خاطرنشان کرد:

تیم‌های نرم‌افزاری ابزارها و راهکارهایی را به‌کار می‌گیرند که بیشتر موردپسند توسعه‌دهندگان قرار دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهند درصورت نیاز، تغییرات مدنظر خود را به‌طور خودکار و در مقیاس‌ گسترده، روی پروژه‌ها اعمال کنند. درواقع، توسعه‌دهندگان به استفاده از ابزارهایی جذب می‌شوند که قابلیت همکاری و تکرارپذیری و بهره‌وری را ارتقا می‌دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا