zoomit

ایلان ماسک و بازگویی رویای مریخ؛ چشم‌انداز استعمار سیاره سرخ از همیشه نزدیک‌تر است

ایلان ماسک و بازگویی رویای مریخ؛ چشم‌انداز استعمار سیاره سرخ از همیشه نزدیک‌تر است

درنهایت، هدف ماسک این است که با تامین منابع مورد نیاز یک تمدن فرازمینی در مریخ، اولین قدم بشریت را برای تبدیل‌شدن به گونه‌ای چند‌سیاره‌ای بردارد. بنیان‌گذار اسپیس ایکس باور دارد که به‌منظور تحقق این هدف، به جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر با میلیون‌ها تن ذخایر نیاز است تا مهاجران بتوانند در مریخ شروع به معدن‌کاوی و ساخت و رشد منابع مورد نیاز کنند و سرانجام خودکفا شوند.

استقرار تمدن مریخی مستلزم تعداد باورنکردنی پرتاب (۱۰ بار در روز) و اعزام ناوگانی متشکل از صدها موشک به مریخ درطول پنجره‌ی مسیر سفر کوتاه به این سیاره است که هر ۲۶ ماه یک‌بار بین زمین و مریخ گشوده می‌شود. ماسک باور دارد که انسان‌ها می‌توانند سیاره‌ای بایر مثل مریخ را به جهانی سکونت‌پذیر تبدیل کنند.

استقرار تمدن مریخی مستلزم پرتاب روزانه ۱۰ استارشیپ است

اینکه تا چه حد بتوانید چشم‌انداز مریخی ایلان ماسک را باور کنید، به علاقه‌ی شما به وی و احساستان نسبت به دشواری ایجاد جوامع سکونت‌پذیر در جهانی سکونت‌ناپذیر مانند مریخ بستگی دارد. چالش‌های مهندسی فوق‌العاده هستند؛ اما کارمندان بااستعداد اسپیس ایکس همیشه همان کاری را انجام داده‌اند که ماسک وعده داده بود. پس چرا این بار باید متوقف شوند؟

۸ سال پیش، وقتی ماسک برای اولین‌بار برنامه‌های خود برای مریخ را مطرح کرد، آن‌ها بلندپروازانه، دیوانه‌وار و باشکوه به‌نظر می‌آمدند. این سه صفت را می‌توان امروز نیز در مورد رویای مریخی ماسک به‌کار برد. اما با توجه به آنکه اسپیس ایکس اکنون چندبارمصرف‌بودن موشک‌ها را ثابت کرده و کارخانه‌ای پرجنب‌وجوش برای ساخت بزرگ‌ترین موشک جهان در تگزاس ساخته، از وجهه‌ی دیوانه‌وار چشم‌انداز مریخ اندکی کاسته شده است.

ماسک در پایان سخنرانی به کارمندانش گفت: «ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.» با توجه به تمام آنچه گفته شد، امروز چشم‌انداز مریخی اسپیس ایکس را دیگر نمی‌توان به‌طور کامل رد کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا