zoomit

تست سقوط آیفون ۱۴ پرو مکس مقاومت این گوشی را با گلکسی S22 اولترا مقایسه می‌کند

تست سقوط آیفون ۱۴ پرو مکس مقاومت این گوشی را با گلکسی S22 اولترا مقایسه می‌کند

آیفون ۱۴ پرو مکس جدیدترین پرچم‌دار اپل است که توسط شیشه‌هایی مقاوم و لبه‌ی فولادی حفاظت می‌شود. این گوشی رده‌بالا که به‌تازگی وارد بازار شده، سخت‌افزار توانمندی دارد و افزون‌بر تجهیز به داینامیک آیلند برای اولین بار در تاریخ آیفون از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اپل سال‌ها است گوشی‌های با دوامی می‌سازد. پس از عملکرد فاجعه‌بار آیفون ۶ دربرابر خم شدن، اپل مواد مورد استفاده و نحوه‌ی تولید آیفون را دست‌خوش تغییر کرد تا این گوشی‌ها مستحکم‌تر شوند. آیفون ۱۴ پرو مکس مقاومت بسیار زیادی دربرابر خم شدن دارد.

کانال PhoneBuff در یوتیوب که بارها مقاومت گوشی‌های هوشمند را دربرابر سقوط از ارتفاع بررسی کرده اکنون سراغ آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی S22 اولترا رفته است.

آیفون ۱۴ پرو مکس روی نمایشگر خود از سرامیک شیلد و روی پنل پشتی از شیشه‌ای ویژه استفاده می‌کند، اما گلکسی S22 اولترا در پنل جلویی و پشتی به شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس پلاس مجهز است. اپل می‌گوید سرامیک شیلد مقاوم‌ترین شیشه‌ی محافظ در گوشی‌های هوشمند است.

فریم پرچم‌دار اپل از فولاد ضدزنگ ساخته شده اما سامسونگ در فریم گلکسی S22 اولترا سراغ آلیاژ جدیدی موسوم به Armor Aluminium رفته است.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

آیفون ۱۴ پرو مکس در آزمون اول از ارتقا حدودا ۱٫۵ متری روی سطحی بتنی سقوط کرد و با شکستگی پنل پشتی مواجه شد. گلکسی S22 اولترا نیز شرایط مشابهی تجربه کرد، اما ظاهراً شکستگی آیفون بیشتر به چشم می‌آید. پس از این شکستگی، هر دو گوشی همچنان قابل استفاده بودند.

البته پس از سقوط به روی پنل پشتی، دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو نیز با شکستگی مواجه شد. سال گذشته دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس در آزمونی مشابه دچار شکستگی نشد.

مقاله‌های مرتبط:

  • تماشا کنید: آزمون مقاومت آیفون ۱۴ اپل دربرابر خط‌وخش، شعله آتش و خم شدن
  • جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک newslan به آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی‌‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ در دومین آزمون روی گوشه‌ی خود سقوط کردند. در این آزمون گوشه‌ی هر دو دستگاه خراش برداشت، اما ظاهراً خراش‌های گلکسی S22 اولترا عمیق‌تر بود. در دومین آزمون، پنل پشتی آیفون ۱۴ پرو مکس بیش از پیش دچار شکستگی شد.

در سومین آزمون، آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی S22 اولترا از طرف جلو روی سطحی بتنی سقوط کردند و نمایشگر هر دو گوشی شکست. شکستگی نمایشگر در گلکسی S22 اولترا شدیدتر به‌نظر می‌رسید. پس از این آزمون فیس ID آیفون بدون مشکل کار می‌کرد، اما حسگر اثر انگشت گلکسی S22 اولترا که در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد تقریباً از کار افتاد.

کارشناسان newslan هم‌اکنون در حال کار با آیفون ۱۴ پرو مکس هستند و بررسی این گوشی به‌زودی منتشر می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا