zoomit

ایلان ماسک با پیشنهاد خرید صددرصد سهام توئیتر در پی تصاحب این شبکه‌ اجتماعی است

ایلان ماسک با پیشنهاد خرید صددرصد سهام توئیتر در پی تصاحب این شبکه‌ اجتماعی است

ایلان ماسک، مدیرعامل جنجالی تسلا، بهترین و آخرین پیشنهاد خود را برای خرید ۱۰۰ درصد سهام توئیتر در یک فایل ۱۳ صفحه‌ای به‌روز شده ارائه کرد. وی اعلام کرده که حاضر است به ازای هر سهم توئیتر ۵۴٫۲۰ دلار به‌صورت نقد پرداخت کند.

به گزارش TheVerge، ایلان ماسک گفته است با پرداخت مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم توئیتر، حاضر به خرید ۱۰۰ درصد سهام این شرکت است. این پیشنهاد در ۱۳ آوریل و در قالب یک نامه به توئیتر ارائه شد. ماسک اعلام کرده است برای انجام تغییراتی که باید در توئیتر اعمال شوند، این شبکه‌ی اجتماعی باید خصوصی شود.

ماسک در بخشی از توضیحات خود برای خرید توئیتر گفت اگر پیشنهاد وی پذیرفته نشود، باید در موقعیت خود به‌عنوان سهام‌دار این شرکت تجدیدنظر کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ماجرای ایلان ماسک و توییتر؛ آیا ماسک آمده تا توییتر را نجات دهد؟
  • سهام‌داران توییتر به‌دلیل ضرر مالی از ایلان ماسک شکایت کردند

سهام توئیتر قبل از انتشار اخبار جدید، بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته بود و درهمین‌حال، ارزش سهام تسلا به‌دلیل ترس ناشی از به‌وجود آمدن این شرایط، ۱٫۵ درصد کاهش یافته است.

تمایل اصلی ماسک به خرید توئیتر از زمانی آغاز شد که او حدود ده روز قبل ۹٫۲ درصد از سهام این شبکه‌ی اجتماعی را خریداری کرد. بلافاصله پس از انتشار این خبر، توئیتر اعلام کرد که ماسک را به عضویت هیئت‌مدیره‌ی خود منصوب خواهد کرد. چند روز بعد نیز مدیرعامل توئیتر به کارکنان خود گفت مزاحمت‌هایی در راه خواهد بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا