zoomit

گوگل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ بیش از ۷۵ میلیارد دلار درآمد داشت

گوگل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ بیش از ۷۵ میلیارد دلار درآمد داشت

آلفابت روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ درآمد مالی سه‌ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد و توانست در این سه ماه ۷۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. قسمت اعظم درآمد شرکت مادر گوگل به موتور جست‌وجوی گوگل و تبلیغات این شرکت مربوط می‌شود، اما پیکسل ۶ نیز در این درآمد نقش قابل‌توجهی ایفا کرده است.

به گزارش androidcentral، موتور جست‌وجوی گوگل بیش از ۴۳ میلیارد دلار و تبلیغات یوتیوب بیش از ۸٫۶ میلیارد دلار برای هلدینگ آلفابت درآمد داشته‌اند.

گوگل با کاهش تولید آثار اختصاصی (YouTube Originals) در یوتیوب، تمرکز خود را بیشتر بر تولیدکننده‌های محتوا معطوف کرد و به کمک سرویس ویدئوهای کوتاه یوتیوب (Shorts) و اختصاص فاند ۱۰۰ میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا در این سرویس موفق شد آمار بازدید یوتیوب را به ۵ تریلیون دلار برساند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ارزش شرکت مادر گوگل برای مدت کوتاهی به ۲ تریلیون دلار رسید
  • رکوردشکنی دوباره‌ی گوگل در گزارش مالی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱

با اینکه درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ سرویس گوگل کلاد (Google Cloud) نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم افزایش پیدا کرد، این سرویس آلفابت همچنان با ضرر به کسب‌و‌کار خود ادامه می‌دهد و در سه‌ماهه‌ی اخیر ۸۹۰ میلیون دلار برای آلفابت ضرر به همراه داشت. عملکرد این سرویس در مقایسه با سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته‌ی آن بهبود یافته است.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت در بیانیه‌ی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که جدیدترین گوشی‌های پیکسل این شرکت با وجود محدودیت عرضه به دلیل بحران کمبود تراشه در این مدت، توانستند رکوردی جدید در درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم آلفابت ایجاد کنند:

سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های هوش مصنوعی در مهم‌ترین محصولات آلفابت، تجربه‌ی کاربری مفید و فوق‌العاده‌ای برای مردم و مشاغل ایجاد کرد. در‌آمد گوگل از بخش تبلیغات و گوشی‌های پیکسل جدید با وجود محدودیت‌های موجود در عرضه، در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ رشدی صعودی و مداوم داشت و رکورد فروش سه‌ماهه‌ی قبل خود را پشت سر گذاشت. سرویس گوگل کلاد نیز با قدرت به رشد خود ادامه‌ خواهد داد.

رکورد فروش پیکسل نشان می‌دهد که بازطراحی خلاقانه و بازاریابی قدرتمند گوگل برای ترغیب کاربران به خرید این محصول، برای گذر از مشکلات در این بحران کافی بوده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا