فناوری

اکثریت شنوندگان موسیقی هوش مصنوعی را تشخیص نمی‌دهند

اکثریت شنوندگان موسیقی هوش مصنوعی را تشخیص نمی‌دهند

براساس گزارشی که توسط رویترز منتشر شده است، ۹۷ درصد از شنوندگان قادر به تمایز میان موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی و آهنگ‌های ساخته شده توسط انسان نیستند.

این یافته‌ها نتیجه نظرسنجی مشترک شرکت‌های موسیقی Deezer و Ipsos است که با هدف بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت موسیقی، چه در روند تولید و چه در مصرف و سودآوری آن انجام شد.

نظرسنجی شامل دیدگاه‌های ۹ هزار کاربر از ۸ کشور مختلف از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه بود و نتایج مشابه در تمامی کشورها نشان داد که نگرانی‌ها در مورد اثرات هوش مصنوعی بر بخش موسیقی به‌طور گسترده‌ای احساس می‌شود.

طبق بیانیه پلتفرم Deezer، این تحقیق همچنین نشان داد که اکثریت شنوندگان تمایل دارند برچسب مشخصی روی موسیقی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مشاهده کنند.

نتایج بیشتر حاکی از آن است که ۴۰ درصد از شنوندگان در سراسر جهان ترجیح می‌دهند به طور کلی از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی صرف نظر کنند و ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان از ناتوانی خود در تشخیص تفاوت میان موسیقی تولید شده توسط انسان و هوش مصنوعی شگفت‌زده شدند.

 

گروه موسیقی «The Velvet Sundown» در اسپاتیفای به بیش از یک میلیون شنونده دست یافته است.
 

پلتفرم Deezer، با بیش از ۹.۷ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان، شاهد رشد قابل توجهی در تعداد آثار موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی بوده و اکنون از ۵۰ هزار آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی عبور کرده است. این پلتفرم امکان افزودن برچسب مخصوص آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی را فراهم کرده و چنین آثار را از فهرست‌های محبوب ماهانه خود حذف می‌کند.

توجه عمومی به موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی پس از آن جلب شد که گروه موسیقی The Velvet Sundown بیش از یک میلیون شنونده در اسپاتیفای جذب کرد، پیش از آن که مشخص شود این گروه کاملاً توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

همزمان با انتشار این نظرسنجی، حکمی علیه OpenAI در آلمان صادر شد که به دلیل نقض قوانین حق نشر این کشور، مربوط به تولید اشعار آهنگ‌های اقتباس شده توسط ChatGPT، شرکت را ملزم به پاسخگویی کرد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا