zoomit

انویدیا به خروج EVGA از بازار گرافیک‌ پاسخ داد

انویدیا به خروج EVGA از بازار گرافیک‌ پاسخ داد

روز گذشته، EVGA اعلام کرد که به‌دلیل رابطه‌ی ضعیف با انویدیا و رفتار نامناسب این شرکت، تولید مدل‌های جدید گرافیک‌های سفارشی مبتنی‌بر فناوری‌های تیم سبز را متوقف کرده است. EVGA، یکی از برندهای معتبر سازنده‌ی قطعات و لوازم‌جانبی کامپیوتری‌، محصولات مختلفی مثل منبع‌ تغذیه و مادربرد را تولید می‌کند.

براساس گزارش Overclock3d، درحالی‌که ۸۰ درصد از درآمد کلی این برند از فروش گرافیک‌های سفارشی به‌دست می‌آید و حدود ۲۰ درصد دیگر به فروش منبع تغذیه‌های آن اختصاص دارد، سود حاصل از عرضه‌ی منابع تغذیه‌‌ی این شرکت بیشتر از سود فروش گرافیک‌های سفارشی آن بوده است.

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر تصمیم‌ EVGA برای پایان‌دادن به همکاری با انویدیا گرافیک‌های مدرن سری Founders Edition بود. گفته می‌شود تیم سبز به شرکای تجاری خود اجازه نمی‌دهد حاشیه‌ی سود حاصل از فروش گرافیک‌های سفارشی خود را افزایش دهند و در‌واقع با عرضه‌ی سری Founders Edition، قیمت تمام‌شده‌ی محصولات شرکای تجاری خود را نیز کاهش داده است. EVGA می‌گوید انویدیا رقابت ناسالمی با شرکایش دارد و سود حاصل از فروش گرافیک‌ها را عادلانه با آن‌ها تقسیم نمی‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • انویدیا به‌طور غیرمستقیم نام معماری گرافیکی بعدی‌اش را تأیید کرد
  • خودنمایی طراحی انحنادار در تصاویر فاش‌شده از مدل سفارشی RTX 4090 انویدیا

به‌هرحال، ظاهراً انویدیا درباره‌ی ادعاهای EVGA حرف زیادی برای گفتن ندارد. این شرکت به PC Gamer گفت:

در سال‌های گذشته، همکاری بسیار خوبی با EVGA داشته‌ایم و همچنان به پشتیبانی از گرافیک‌های آن‌ها که برپایه‌ی نسل کنونی محصولات ما ساخته شده‌اند، ادامه خواهیم داد. ما بهترین‌ها را برای اندرو هان و سایر دوستان خود در EVGA آرزو می‌کنیم.

خروج EVGA از بازار گرافیک چند روز قبل از عرضه‌ی برنامه‌ریزی‌شده‌ی سری RTX 40 انویدیا انجام شده است. بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد EVGA زمان‌بندی خروج خود از این بازار را به‌نحوی طراحی کرده است تا در آستانه‌ی معرفی سری RTX 40، به انویدیا ضربه بزند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا