zoomit

محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران شد

بیش از دو ماه پس از آغاز انتخاب عیسی زارع‌پور به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، او رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران را معرفی کرد. امروز، ۱۰ آبان‌ماه، وزیر ارتباطات محمد خوانساری را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران» منصوب کرد. پیش از خوانساری، امیر ناظمی عهده‌دار این مسئولیت بود. محمد خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و هم‌اکنون با مرتبه علمی دانشیار در هیئت علمی دانشگاه تهران عضویت دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، خوانساری بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت اجرایی- پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح مختلف در کارنامه دارد. ازجمله آن‌ها باید به «ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران» اشاره کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم صادره برای انتصاب خوانساری مأموریت ویژه‌ی وی در دوره مسئولیت را، «ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات»، «بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش خصوصی»، «شکل گیری اپراتورهای ارائه دهنده خدمات هوشمند به شهروندان» و «دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات» عنوان کرد.

دیگر انتظارات وزیر از رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در حکم او نیز آمده به شرح زیر هستند:

  • مدیریت و راهبری سازمان برای دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی
  • ارتقای بلوغ و کیفیت خدمات دولت هوشمند، توسعه پلتفرم‌های خدمات دیجیتال برای شهروندان با استفاده از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
  • تقویت نظام تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات
  • ارتقای سطح امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور در چارچوب مأموریت‌های مصوب سازمان
  • کمک به توانمندسازی و رونق کسب و کارهای دیجیتال
  • ارتقای حداقل ۳۰ پله‌ای جایگاه کشور در شاخص‌های بین‌المللی توسعه دولت الکترونیک

وزیر ارتباطات در مراسم انتصاب خوانساری، از محسن نادری‌منش نیز تقدیر کرد. نادری‌منش با پایان‌یافتن دوره رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات به‌عنوان سرپرست این سازمان مشغول به فعالیت بود. وی از سال ۸۰ با ایجاد مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و صندوق توسعه الکترونیک نقش مهمی در توسعه‌ حوزه فناوری اطلاعات ایران داشته است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا