موبايل

فروش آیفون ۱۲ در فرانسه متوقف شد

فروش آیفون ۱۲ در فرانسه متوقف شد

ژان نوئل بارو در مصاحبه ای با روزنامه لوپاریسین گفت: دیده بان تشعشعات فرانسه (ANFR) پس از انجام آزمایشاتی که نشان داد نرخ جذب ویژه (SAR) این گوشی کمی بالاتر از حد مجاز قانونی است، اپل را از تصمیم خود برای ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ مطلع کرد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، بارو گفت که یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای رفع مشکلات تشعشعات مرتبط با این مدل که شرکت آمریکایی اپل از سال ۲۰۲۰ به فروش گذاشته، کافی است.

وی با بیان این که انتظار می‌رود اپل ظرف مدت دو هفته پاسخ دهد، افزود: اگر آنها در این باره کوتاهی کنند، آماده ام دستور فراخوان همه گوشی های آیفون ۱۲ که در دست مردم است را صادر کنم. مقررات برای همه از جمله غول‌های فناوری، یکسان است.

اتحادیه اروپا محدودیت‌های ایمنی برای مقادیر SAR مرتبط با قرار گرفتن در معرض تلفن‌های همراه تعیین کرده است که طبق مطالعات علمی می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهد.

این دیده بان فرانسوی اکنون یافته های خود را به رگولاتورهای سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منتقل خواهد کرد.

به گفته بارو، از لحاظ عملی، این تصمیم می‌تواند اثر گلوله برفی داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه در سال ۲۰۲۰، مقرراتی را گسترش داد که خرده‌فروشان را ملزم می‌کرد تا مقدار تشعشع محصولات را علاوه بر تلفن‌های همراه، روی بسته‌بندی‌های محصولاتی از جمله تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی نشان دهند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا