موبايل

چرا نباید باتری گوشی موبایل را ۱۰۰ درصد شارژ کرد؟

چرا نباید باتری گوشی موبایل را ۱۰۰ درصد شارژ کرد؟

شرکت اپل می‌گوید باتری معمولی آیفون طوری طراحی شده است که در شرایط عادی تا ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را در ۵۰۰ دوره شارژ کامل حفظ کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که باتری گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۹ می‌تواند به طور متوسط ​​۸۵۰ چرخه شارژ/دشارژ کامل را پشت سر بگذارد، قبل از اینکه به زیر ۸۰ درصد ظرفیت خود برسد.

این بدان معناست که تنها ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه باتری پس از حدود دو تا سه سال استفاده باقی می‌ماند. در این مرحله باتری با سرعت قابل توجهی شروع به تخلیه می‌کند.

شارژ کامل اکثر گوشی‌های هوشمند نسل جدید بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد. مدت زمان شارژ بسته به ظرفیت باتری دستگاه شما و شارژری که استفاده می‌کنید متفاوت است.

به گفته کارشناسان، شارژ یک‌باره گوشی تا ۱۰۰ درصد نه تنها ضروری نیست، بلکه پیر شدن باتری را نیز تسریع می کند. برای به حداکثر رساندن عمر باتری باید از چرخه‌های شارژ کامل (صفر تا ۱۰۰ درصد) اجتناب شود.

به گفته سامسونگ، شارژ مکرر باتری تا ۱۰۰ درصد ممکن است بر عمر کلی باتری تأثیر منفی بگذارد.

به جای شارژ کامل باتری، توصیه می شود باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کنید و اجازه ندهید که باتری به زیر ۲۰ درصد برسد.

باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند بیش از حد شارژ شوند. این امر ممکن است منجر به خطرات ایمنی مانند داغ شدن بیش از حد باتری و آتش‌سوزی شود.

خبر خوب این است که اکثر تلفن‌های مدرن دارای محافظ داخلی هستند که به طور خودکار شارژ باتری را در حد ۱۰۰ درصد متوقف می کند و از هر گونه آسیب ناشی از شارژ بیش از حد جلوگیری می کند.

با این حال، هر بار که سطح باتری به ۹۹ درصد کاهش می‌یابد (به دلیل اجرای برنامه‌ها در پس زمینه)، شارژ متناوب انجام می شود: یعنی برای حفظ حالت شارژ کامل، دوباره شروع به شارژ می کند.

شارژ متناوب می تواند به مرور زمان باعث فرسایش باتری شود. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان ویژگی‌هایی برای تنظیم آن دارند.

بعید است که گوشی هوشمند شما در اثر شارژ منفجر شود، به خصوص که اکنون اکثر تلفن‌ها از محافظت خودکار در برابر شارژ بیش از حد برخوردار هستند.

با این حال، در طول سال‌ها گزارش‌های متعددی از انفجار غیرمنتظره تلفن‌ها را مشاهده کرده‌ایم. این معمولاً در نتیجه نقص ساخت، سخت افزار بی کیفیت یا آسیب فیزیکی رخ می دهد.

منبع: العین فارسی

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا